Jumat, 18 Juni 2010

Mengekang Nafsu Sahwat

Jika seorang suami atau istri tidak mempunyai kekuatan syahwat yang seimbang atau lawannya yang tidak setara ada baiknya dikendalikan supaya hanya bersyahwat kepada lelaki atau perempuan yang halal disisi Allah subhanahu wata’ala.
Pada diri setiap manusia ada beragam jenis syahwat. salah satu syahwat yang mewarnai diri manusia adalah jenis syahwat yang meledak-ledak. Perkara ini boleh berlaku atas suami, istri atau siapa sahaja yang lelaki mahupun perempuan.
dalam kehidupan pasangan lelaki dan perempuan yang sudah berkahwin syahwat sebenaarnya menambah indahnya dalam berumah tangga. beresiko atau bermasalah juga seandainya hanya pihak suami atau pihak istri saja yang syahwatnya meletup-letup!
Dan yang menghawatirkan atau membimbangkan ialah bagi anak muda yang belum berkahwin ataupun seeorang yang sudah menjadi duda atau janda jika nafsu atau syahwatnya meletup-letup sungguh mengerikan. Ini untuk mengelakkan atau menghindari bagi seseorang berbuat zina yang tidak direlakan atau tidak dibolehkan.
Caranya adalah sebagai berikut:
Puasalah pada hari senin dan kamis terus menerus.
Bacalah do’a ini setiap selesai sholat 5 waktu sebanyak 7x.
” Allahhumma rohmataka arjuu falaatakilnii ilaa nafsii thorfata ‘aini washlih li syakni kullahuu laailaaha illaa anta ya hayyu yaa qoyyuumu birohmatika yaa arhamarroohimiina astaghiitu”